Ανακοινώσεις

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Prev Next

Εγγραφές στην πρώτη τάξη για το σχολικό …

29-02-2024

Εγγραφές στην πρώτη τάξη για το σχολικό έτος 2024-2025

    Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες Λαμβάνοντας υπόψη την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., οι αιτήσεις εγγραφών των μαθητών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024....

Read more

Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας μέσω του …

26-02-2024

Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας μέσω του gov.gr

       Διαθέσιμη είναι πλέον ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, η «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο, ύστερα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών  Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.  Οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες...

Read more

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ 30 ΙΑΝΟ…

29-01-2024

             Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες, μαθητές/ μαθήτριες   Σας ενημερώνουμε ότι με απόφαση του Δήμου Λοκρών την Τρίτη 30 Ιανουραίου 2024 η λειτουργία της σχολικής μονάδας θα πραγματοποιηθεί υποχρεωτικά με τηλεκπαίδευση...

Read more

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ

06-09-2023

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ

      Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες   Σας ανακοινώνουμε πως η τελετή του Αγιασμού θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 στις 9:00π.μ. στον αύλειο χώρο του Σχολείου μας. Τα παιδιά θα προσέλθουν στο Σχολείο...

Read more

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 6 & 7 ΦΕ…

05-02-2023

Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες, μαθητές/ μαθήτριες Σας ενημερώνουμε ότι με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Φθιώτιδας λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου και την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023 τα σχολεία θα...

Read more

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 2022-2023

10-10-2022

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 2022-2023

Read more

ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ …

30-06-2022

ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2021-2022

Read more

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ (12-05-2022)

12-05-2022

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ (12-05-2022)

    Ο Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αταλάντης εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό "ΔΕΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ"για την ευγενική τους δωρεά προς το Σχολείο μας, 2...

Read more

Εγγραφές στην πρώτη τάξη για το σχολικό …

23-02-2022

Αγαπητοί Γονείς/Κηδεμόνες, Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2016 έως και 31-12-2016.   Λαμβάνοντας υπόψη την εγκύκλιο ​Φ.6/18474/Δ1/18-02-2022 του Υ.ΠΑΙ.Θ, οι...

Read more

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 25-01-2022

24-01-2022

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες/ μαθητές- μαθήτριες Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αύριο Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022 ΔΕΝ θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση στη σχολική μας μονάδα λόγω της...

Read more

?Τι  είναι το Τμήμα Ένταξης:
Το Τμήμα Ένταξης είναι μια τάξη μέσα στα γενικά σχολεία που στόχο έχει την εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένα προγράμματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Λειτουργεί μέσα στο γενικό σχολείο ως ξεχωριστό τμήμα και δέχεται παιδιά από όλες τις τάξεις. Οι μαθητές της Α' τάξης μπορούν να συμμετέχουν μετά από το πέρας του πρώτου τριμήνου.

?

Ποιοι μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν

στο Τμήμα Ένταξης:
Στο Τμήμα Ένταξης μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές:
Α) που έχουν γνωμάτευση από διαγνωστική υπηρεσία (π.χ. ΚΕ.Δ.Δ.Υ, Ιπποκράτειο, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα).
Β) που δεν έχουν γνωμάτευση αλλά έχει παρατηρηθεί από τον εκπαιδευτικό της τάξης ότι παρουσιάζει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται η αξιολόγηση του μαθητή από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και η σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Εφόσον κριθεί ότι πρέπει να παρακολουθεί το Τμήμα Ένταξης θα πρέπει το συντομότερο να παραπεμφθεί στις αρμόδιες επιτροπές.

?Ποιους δισταγμούς αντιμετωπίζει ο γονέας για το Τμήμα Ένταξης:

?

«Θα κοροϊδεύουν το παιδί μου ότι δεν τα καταφέρνει και πηγαίνει στο Τμήμα Ένταξης»
Μέσα στην τάξη όλοι γνωρίζουν όλους. Κάθε μαθητής γνωρίζει για τον εαυτό του τις αδυναμίες και τα δυνατά του σημεία άρα  τα γνωρίζει και για τους συμμαθητές του.  Δεν πρόκειται να προστατέψουμε το παιδί μας από μια ενδεχόμενη κοροϊδία με το να μην το στείλουμε για βοήθεια στο Τμήμα Ένταξης. Εάν το κάνουμε αυτό το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να ενισχύσουμε την ανεπιθύμητη συμπεριφορά των άλλων παιδιών πρός το παιδί μας ,μια και το πρόβλημα θα μεγαλώνει και τα μαθησιακά κενά το ίδιο. Έτσι θα γίνεται πιο έντονη η διαφορά του παιδιού μας από τα άλλα παιδιά. Αντίθετα η συμμετοχή του στο Τμήμα θα ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του καθώς θα του προσφέρει δεξιότητες που μέχρι τότε δεν είχε στην κατοχή του και αυτό σταδιακά θα του αναγνωριστεί και μέσα στην τάξη με αποτέλεσμα να κερδίσει εκ νέου την αυτοεκτίμησή του. Τα παιδιά της τάξης καταλαβαίνουν σύντομα την άνοδο του παιδιού που φοιτά στο Τμήμα Ένταξης και συνήθως το σχολιάζουν κολακευτικά.
?

«Το παιδί θα χάνει σημαντικά μαθήματα από την τάξη του».
Ο μαθητής την ώρα που φοιτά στο Τ.Ε. δουλεύει τις εντοπισμένες δυσκολίες του στη γραφή, στην ανάγνωση, στα μαθηματικά και διδάσκεται παράλληλα στρατηγικές που μπορεί να χρησιμοποιεί μόνος του για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μαθημάτων του. Αυτό είναι κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο σε όλα τα μαθήματα. Έτσι θα μπορέσει να βελτιώσει την γενική του παρουσία στην τάξη, να αναπτύξει την αυτοπεποίθησή του και να ενισχύσει αποτελεσματικά την επίδοσή του. Άλλωστε το μάθημα που χάνεται στην τάξη θα μπορέσει να το αναπληρώσει διαβάζοντάς το στο σπίτι, αφού όπως αναφέρθηκε ήδη θα πρόκειται για μάθημα που αναπληρώνεται χωρίς τη βοήθεια του δασκάλου.

?

Τι διδάσκεται στο Τμήμα Ένταξης

Ο ειδικός εκπαιδευτικός στο τμήμα ένταξης καλείται:

- Να κάνει παρέμβαση στις επιμέρους δυσκολίες των μαθητών (π.χ δυσκολίες στην γραφή, αργός ρυθμός ανάγνωσης, δυσκολίες στην γραμματική, στην παραγωγή γραπτού λόγου, δυσκολίες στα μαθηματικά κ.α.).

- Να διδάξει στρατηγικές διαχείρισης της γνώσης και να διδάξει ένα δομημένο τρόπο μελέτης στο σχολείο και στο σπίτι.

- Να διδάξει τρόπους ώστε να μπορεί το παιδί να ανταποκριθεί σε βασικές καθημερινές του ανάγκες(π.χ. να δίνει ρέστα , να ταιριάζει την τσάντα του κ.α.)

?

?Γιατί το Τμήμα Ένταξης δεν είναι ενισχυτική διδασκαλία:
Το τμήμα ένταξης δεν είναι φροντιστήριο που ανταποκρίνεται αναγκαστικά στην ύλη της γενικής τάξης την οποία παρακολουθεί ο μαθητής.

Στο τμήμα ένταξης θα αξιολογηθούν ατομικά για κάθε μαθητή οι εκπαιδευτικές του ανάγκες και θα καταρτιστεί το ατομικό του μαθησιακό πρόγραμμα σύμφωνα με τις ελλείψεις που έχουν εντοπιστεί από την διαδικασία αξιολόγησης από τον ειδικό εκπαιδευτικό. Δηλαδή ένας μαθητής  δεν πρόκειται να διδαχθεί στο τμήμα ένταξης τη διαίρεση σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης του εφόσον έχει εντοπιστεί ότι δεν γνωρίζει πολλαπλασιασμό. Πρώτα από όλα λοιπόν πρέπει να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά των μαθητών ώστε να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε πιο απαιτητικά μαθησιακά έργα.

Πως λειτουργεί το Τμήμα Ένταξης:

Α) Εξειδικευμένο ομαδικό πρόγραμμα, κοινό για ομάδες μαθητών με παρόμοιες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Β) Εξειδικευμένο ατομικό πρόγραμμα για μαθητές με σοβαρότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ σύνδρομο Down, αυτισμός).
Οι μαθητές που έχουν επιλεγεί για να συμμετέχουν στο Τμήμα Ένταξης οργανώνονται σε ομαδούλες σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Αυτό σημαίνει ότι η συμμετοχή στην κάθε ομάδα δεν έχει καμία σχέσει με την τάξη φοίτησης του μαθητή.
Στο Τμήμα Ένταξης τα παιδιά σε ομάδες διδάσκονται Γλώσσα και Μαθηματικά ενώ τα παιδιά με σοβαρότερες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διδάσκονται άλλες δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στην καθημερινότητά τους.
Έπειτα καθορίζεται από την εκπαιδευτικό του Τμήματος ,σε συνεργασία  με τον δάσκαλο της τάξης και την γνώμη των γονέων τις  ώρες φοίτησης τους στο τμήμα έτσι ώστε να μην χάνονται ώρες κατά τις οποίες ο μαθητής παρακολουθεί και αποδίδει μέσα στην γενική τάξη. Σε καμία περίπτωση οι μαθητές δεν λείπουν από τα μαθήματα που αγαπούν και ενισχύουν την αυτοεικόνα τους όπως είναι η  γυμναστική, η μουσική, τα εικαστικά και η πληροφορική. Συνήθως είναι προτιμότερο οι μαθητές να λείπουν σε μαθήματα που μπορούν εύκολα να αναπληρωθούν στο σπίτι όπως είναι τα θρησκευτικά, η ιστορία, η γεωγραφία, η μελέτη κλπ. Σε συνεργασία με τον δάσκαλο της γενικής τάξης το πρόγραμμα κάθε μαθητή αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες.
Εάν υπάρχει γνωμάτευση από κάποιο ειδικό φορέα τηρείται το πρόγραμμα που αναγράφεται στην γνωμάτευση, εφόσον μπορεί να ανταποκριθεί στις δυνατότητες του σχολείου.

?